Analisis Minat Beli Masyarakat Antara Jagung Manis Dan Jagung Biasa Di Pasar Tradisional Harian Kabupaten Rejang Lebong

Authors

  • Mya Novita Sari Sekolah Tinggi Ilmu Pertanian Rejang Lebong

Keywords:

analisis, minat, jagung, pasar, masyarakat

Abstract

This study aims to determine the effect of price on buying interest, trends and percentage percentage of differences in buying interest of people to sweet corn and corn in Rejang Lebong regency. By using Chi Square Analysis method (X2) One Sample has been found Chi squared count value = 72.028 with trust level of 0.05 or 5% then Chi Square count bigger than at Chi Square mean = 3,481 hence this mean result of research show that society in Rejang Lebong regency keeps buying sweet corn even though its price is more expensive. While the tendency of interest of corn consumer community by using Run Test analysis. Price Z arithmetic 2,199 then the price of z in table XIV = 0.0122 this price is smaller than the Î± price set at 5% or 0.05 (0.0122 <0.05) which means people's buying interest is not the same between sweet corn and maize (the order is not random). With the percentage of sweet corn of 64.92%, while the percentage of maize common by 35.08% can be interpreted that the enthusiast of sweet corn is greater or higher when compared with ordinary corn.

References

Daniel 2002, dalam SKRIPSI, Hotmaida Veronika samosir, faktor-faktor yang mempengaruhi prilaku konsumen terhadap permintaan telur ayam kampung hal 13.    
Kotler, P and G. Amstrong. (1996). Principles of Marketing. 7 th ed. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall, Inc.
Soeratno 1993. Metode penelitian untuk ekonomi dan bisnis.UPP akademi managemen perusahaan YKPN. Yogyakarta.
Simamora 2002. http://jurnal-sdm /2011/10/membangun-minat-beli-definisi-faktor.html (20 januari 2012)
Sugiono 2008. Statistik non parametik untuk penelitian.alfabeta.Bandung
Super dan Crites Lidyawatie 1998. http://jurnal.sdm./2011/10/membangun-minat-beli-definisi-faktor

Published

2017-12-11