Pengaruh Faktor Pada Kemasan Sale Pisang Terhadap Permintaan Konsumen

  • Hasanawi Masturi University of Muhammadiyah Bengkulu
  • Neti Kesumawati University of Muhammadiyah Bengkulu

Abstract

The quality of banana sale is depended on the banana’s type which will be treated, the processing process, and the handling of the processed. One of the important marketing handling of banana sale is the packaging. The packaging included of all over designing activity and producing of tidy packing. The product which has good design not only can give more comfort value for consumers and also increasing the value of promotion for producers. The packing must be made from good and attractive materials so that consumer interested in buying these products. The conclusion of this research that factors in the packaging of banana sale, which are consist of the primary color of banana sale packing, the material of banana sale packing, the size of banana sale packing, and the labels of banana sale packing, have an significant and positive effect on consumers demand.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Al Rasyid, H. 2003. Teknik Penarik Sampel dan Penyusunan Skala. Universitas Padjadjaran. Bandung.

Arikunto, S. 2003. Prosedur Penelitian Suatu pendekatan Praktik. Rineka Cipta. Jakarta.

Gujarati, D. 2009. Basic Econometrics. Alih Bahasa oleh Sumarno Zain. Erlangga. Jakarta.

Kotler, P. 1998. Marketing Manajement, Ninth Edition. Terjemahan Hendra Teguh dan Ronny A. Rusli. Manajemen Pemasaran, Analisis, Perencanaan, Implementasi dan Kontrol. Jilid 2. Jakarta. Prenhallindo. Jakarta.

Kotler, P. Dan G. Armstrong. 1997. Principles of Marketing. Seventh Edition. Terjemahan . Sindro. Dasar-Dasar Pemasaran. Jilid. Penerbit Prenhellindo. Jakarta.

Muhidin, S.A. dan M. Abdurrahman. 2009. Analisis Korelasi, Regresi dan Jalur dalam Penelitian. Pustaka Setia. Bandung.

Nasir, M. 1999. Metode Penelitian.Cetakan ke empat. Penerbit Ghalia Indonesia. Jakarta.

Satuhu, S. Dan A. Supriyadi. 2008. Pisang, Budidaya, Pengolahan, dan Prospek Pasar. Penebar Swadaya,edisi revisi, penebar swadaya. Bogor.

Singarimbun, M. dan S. Effendi. 1984. Metode Penelitian Survei. Penerbit LP3ES. Jakarta.

Sitepu, N.S.K. 1994. Analisis Jalur (Path Analysis). Bandung. FMIPA Universitas Padjadjaran.

Soesarsono, W. 1977. Teknik Pengolahan dan Penyimpanan Hasil Pertanian. Departemen Teknologi Hasil Pertanian Fatemeta IPB. Bogor.

Sudjana. 1996. Metode statistika. Edisi ke enam. Penerbit Tarsito. Bandung.

Sudradjat Sw., M. 2000. Statistika Sosial. Fakultas Pertanian Universitas Padjadjaran. Bandung.

Sugiyono. 2009. Statistika untuk Penelitian. Alfabeta. Bandung.

Supranto, J. 2000. Statistik Teori dan Aplikasi. Jilid 1. Edisi ke enam. PT. Glora Aksara. Jakarta.

Surakhmad, W. 1985. Pengantar Penelitian Ilmiah. Penerbit Tarsito. Bandung.

Wijandi, S. Dan D. Fardiaz. 1974. Dasar Pengawasan Mutu Hasil Pertanian. Departemen Teknologi Hasil Pertanian Fatemeta IPB. Bogor.

Wikipedia. 2012. Sale Pisang. http://id.wikipedia.org/wiki/Sale_pisang. 1 halaman di akses rabu 20 Mei 2015.

Winarno, F.G., S. Fardiaz, dan A. Rahman. 1974. Perkembangan Ilmu Teknologi Pangan. Fakultas mekanisasi dan Teknologi Hasil Pernaian IPB. Bogor.

Winarno, F.G. dan BSL. Jenie. 1983. Kerusakan Bahan Pangan dan Cara Pencegahannya. Ghalia Indonesia. Jakarta.
Published
2017-12-11
How to Cite
MASTURI, Hasanawi; KESUMAWATI, Neti. Pengaruh Faktor Pada Kemasan Sale Pisang Terhadap Permintaan Konsumen. Jurnal Agroqua: Media Informasi Agronomi dan Budidaya Perairan, [S.l.], v. 15, n. 2, p. 79-86, dec. 2017. ISSN 2598-4071. Available at: <https://journals.unihaz.ac.id/index.php/agroqua/article/view/201>. Date accessed: 20 june 2018.